Ghid Thassos – Christian Tour – isi ia salariul degeaba!
Trebuie sa va povestesc experienta mea (neplacuta) datorita lipsei totale de profesionalism a ghidului Christian Tour, pe destinatia Thassos, cu plecare din Timisoara.
Am rezervat si achitat un pachet turistic pentru insula Thassos – statiunea Golden Beach inca din luna ianuarie, cu plecare 18 iunie 2014 din Craiova. Am fost un pic retinut datorita altei experiente neplacute cu ghidul aceluiasi tour-operator in vara 2011, pe destinatia Zakynthos, cand in portul Kilini ni s-au cerut mai mult cu 40 de euro pentru transferul cu ferry pentru cei 2 copii, intreband la casa de bilete, ni s-a spus ca au gratuitate, iar ghidul a trebuit sa ne dea banii inapoi.
Ziua plecarii catre Grecia s-a intamplat a fi una ploioasa, dar conditiile meteo nu erau chiar atat de „vitrege” incat autocarul plecat din Timisoara sa ajunga la Craiova cu o intarziere de o ora si 45 de minute, vreme in care nu am fost contactati de nimeni sa ni se spuna ca se va pleca mai tarziu. Mai mult, dupa ce am sunat ghidul care urma sa insoteasca grupul nu a putut sa precizeze locatia exacta unde va sosi autocarul, avand in vedere ca afara ploua cu galeta, iar locatia transmisa initial era destul de vaga. Dar nu acesta a fost inconvenientul cel mai mare.
Surpriza a fost ca in momentul imbarcarii, eu impreuna cu familia mea (2 adulti si 2 copii de 7 si 10 ani) am fost distribuiti in 3 zone diferite ale autocarului. Ghidul, desi avea diagrama cu turistii si datele personale, nici macar nu s-a sinchisit sa organizeze catusi de putin repartizarea logica a turistilor sau chiar in ordinea rezervarilor. Neimplicarea sa a creat tensiune si nemultumiri printre turisti, care bombanind, au fost totusi de acord cu faptul ca fiind 4 persoane ar fi trebuit sa ocupam 2 x 2 locuri alaturate. Ghidul a preferat sa asiste pasiv la spectacolul ieftin ce s-a creat.
Mai mult, pe toata perioada calatoriei Craiova – insula Thassos nu a oferit nici macar o informatie privind locurile prin care am trecut sau urma sa ajungem. Doar aproape de Kavala a citit de pe o ciorna, pret de 2 min, cateva informatii generale despre insula Thassos.
La intoarcere, in Kavala, problema locurilor nu a fost rezolvata si spectacolul s-a derulat in acelasi mod, cu neinterventia ghidului, soferii autocarului trebuind sa astepte mai mult de 20 de minute asezarea turistilor, conform intelegerilor (mai mult sau mai putin elegante).
Pe drumul spre intoarcere, pana sa ajungem in punctul de frontiera Promachonas, din plafonul autocarului a curs mai tot timpul apa (probabil de la instalatia de aer conditionat) si desi si soferii si ghidul au fost sesizati de turisti, au dat indiferenti din cap, spunand ca astea sunt conditiile si nu au ce sa faca.
Desi vacanta in Grecia a fost una minunata, experienta Christian Tour a fost una nefericita (a doua, dupa cea vacanta in Zakynthos), fapt ce va face pe viitor sa evit aceasta agentie.
Este pacat ca unul dintre cei mai importanti tour-operatori nu isi trateaza turistii ca pe niste parteneri, ci ca o marfa si o sursa de venituri. Au incasat banii si nu ii mai intereseaza nimic altceva.
Rusine Christian Tour!
Vasile Nistor | 6:40pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 6:45pm Jul 1 |
Gena Maria Francu | 6:50pm Jul 1 |
Dupa cum spunea si Vasile, poate ar fi fost mai ok sa vorbesti cu fetele de la Christian sau cu dl Berca si s-ar fi gasit o solutie ok pentru ca turistul sa nu ramana cu impresia asta!
In plus mai am cateva de adaugat:
1. persoana despre care face referire turistul nu este GHIDUL, ci insotitorul de grup – de aceea este insotitor de grup pt ca nu face partea de ghidarie si nici nu cred ca stia ce sa faca la intoarcere cand probabil ca picura in autocar – nu cred ca curgea apa!
2. insotitorul de grup striga lista dupa cum ii este data de la agentie, nu face el listele!
3. poate ca ar fi putut face ceva mai mult in a „aplana” spiritele in autocar dupa ce s-a strigat lista cu ordinea, insa eu personal am avut o astfel de experienta cand in Corfu insotitorul de grup a vrut sa ii organizeze si sa ii ajute cumva sa stea cat mai ok in autocar si tot turistii erau nemultumiti pentru ca de ce nu se respecta ordinea, asa ca nu stii cum este mai bine…
Vacante de Vis | 6:57pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 7:02pm Jul 1 |
Cristian C. Francu | 7:02pm Jul 1 |
1. Cand ai intre 150.000 si 200.000 de turisti pe an cum are Christian Tour e imposibil sa nu apara mici probleme. Fie ele reale sau nu, exagerate sau nu, rezolvate sau nu, rezolvabile sau nu!
–
2. Chiar si cu atati turisti, Christian Tour incearca sa rezolve problemele aparute si are tot interesul sa evite momentele in care un client, oricare ar fi el, este nemultumit.
–
3 Pot intelege ca insotitorul de grup de pe acel autocar nu a avut fie experienta necesara fie dedicarea necesara, fie prezenta de spirit sa rezolve „problemele” specificate de Vacante de Vis.
Da, desi nu e vorba de GHID si Insotitorul de Bord reprezinta CHR la fel ca si soferul si toti cei implicati in relatia cu clientul.
–
4. Sunt convins insa ca daca am discuta cu acest insotitor de bord, ne-ar prezenta punctul sau de vedere care poate nu ar fi intocmai cu cel al turistului nemultmit.
–
4. Adevarul e pe la mijloc probabil. Si pana la urma, intrebarea mea este:
Vacante De Vis – ai fost multumit de sejurul tau in Thassos, over all?Atunci cand evaluezi o vacanta sau o agentie, nu te poti limita la punctele slabe sau NUMAI la problemele intampinate, nu-i asa?5. E dreptul tau sa eviti CHR pe viitor. Insa puteai evita CHR si dupa experienta din Zakynthos. NU ai facut-o pt ca cei de la CHR au oferte foarte bune si tentante, nu-i asa?
–
Si…
6. Daca nu esti Agent de turism… cum de, in numele cui si de la cine faci oferte si reduceri si de la cine rezervi si vinzi ofertele pe care le promovezi pe https://invacante.ro/ ?De curiozitate… 😉
Vacante de Vis | 7:09pm Jul 1 |
Gena Maria Francu | 7:13pm Jul 1 |
Se intampla sa mai gresesti – la fel cum a gresit si cu ferryboat-ul, sunt convinsa ca nu era intentia ei/ lui sa va fure!
Si asa cum spune si Cristian, nu poti evalua o vacanta si o agentie numai dupa probleme! Cazarea cum a fost? A fost ok din punct de vedere calitate/ pret? Asistenta acolo a fost in regula? Excursiile optionale? Atunci poti trage linie si spui daca a fost in regula sau nu!
Consider ca este bine ca ati dat acest feedback, dar cred ca intai ar fi trebuit sa ajunga la reprezentantii Christian Tour! 🙂
Cristian C. Francu | 7:22pm Jul 1 |
Deci, desi in ultimul articol sfatuiesti cititorii sa NU mearga in vacante cu CHR, chiar la tine pe site promovezi oferte de circuite si sejururi care din cate vad, cel putin in mare parte, sunt operate chiar de ei! 😉
–
Si inca ceva: NU< nu sunt de parere ca turistul care are probleme e din start carcotas si exagereaza. Important este insa, ca sa evaluezi obiectiv o situatie, sa auzi si o alta parere.impresie, un alt punct de vedere. Am zis ca probabil adevarul e pe undeva la mijloc. Insa nu consider ca tu gresesti sau ca insotitorul de grup si-a facut treaba cat putea de bine.Insa Vacanta – eXPERIENTA DE VACANTA – a avut si bune si rele (sau mai putin bune).
Chiar tu ai spus in prima zi, citez:
„Nu voi lasa aceste neplaceri sa imi strice vacanta”Si sunt sigur ca nu au stricat-o!Desi, ar fi fost ideal sa nu fi existat aceste neplaceri pe autocar.
Dar daca ele nu existau, ai fi recomandat CHR cititrilor tai?SI inca ceva: oare neplacerile de pe autocar sunt suficiente pt a concluziona ca NU e de mers cu CHR in vacante?
Christian Tour | 7:32pm Jul 1 |
Din pacate Chr nu este affiliat acestui site:)))…
Christian Tour | 7:35pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 7:37pm Jul 1 |
Gondrea Larisa | 7:43pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 7:43pm Jul 1 |
Christian Tour | 7:51pm Jul 1 |
Feed back ul turistilor nostri ne ajuta sa imbunatatim permanent serviciile noastre. Va rugam sa ne trimiteti un feed- back complet pe adresa de mail:manager@christiantour.ro pentru a raspunde sesizarii legate de transport.
Multumim
Vacante de Vis | 7:53pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 7:56pm Jul 1 |
Alin Gabriel Rentea | 9:42pm Jul 1 |
Capitanu Stefania Ruxandra | 9:43pm Jul 1 |
Dana Rentea | 9:57pm Jul 1 |
Gondrea Larisa | 10:13pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 11:03pm Jul 1 |
Mioara Durla | 11:20pm Jul 1 |
Capitanu Stefania Ruxandra | 11:20pm Jul 1 |
Marius Berca | 11:21pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 11:21pm Jul 1 |
Mioara Durla | 11:22pm Jul 1 |
Dragos Versanu | 11:25pm Jul 1 |
Dragos Versanu | 11:25pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 11:27pm Jul 1 |
Marius Berca | 11:30pm Jul 1 |
Alin Gabriel Rentea | 11:32pm Jul 1 |
Capitanu Stefania Ruxandra | 11:33pm Jul 1 |
Vacante de Vis | 11:34pm Jul 1 |
Mioara Durla | 11:40pm Jul 1 |
Dragos Versanu | 11:40pm Jul 1 |
Bica Edmond Mihai | 11:49pm Jul 1 |
Te-ar putea interesa si:
Buna, sunt ghid de turism in Romania si tocmai acesta e motivul pt care eu nu lucrez cu romani. Pt ca nu au educatie turistica( majoritatea, nu toti). Pt a crea o oferta este nevoie de multa munca, iar pt a o vinde de foarte multa munca. Nici un tur nu este perfect. Nu iau apararea nimanui, dar sa fii ghid sau insotitor nu este prea usor. Nu am lucrat niciodata pt CHR, dar la nivel de servicii sunt cei mai buni.
http://www.isondaje.ro/sondaj/563412595/ ..daca ati calatorit cu christian tour ,va rog sa completati acest sondaj.multumesc!
Sunt studenta,imi realizez lucrarea de licenta.
Nu fac reclama!
„Pentru a crea o oferta este nevoie de multa munca”. De tot atata munca este nevoie si pentru a-l prosti pe turistul roman si a-i insela asteptarile. In 10.07.2018 am inceput circuitul „Fiorduri scandinave” cu Christian Tour. Mare parte dintre turisti se inscrisesera tocmai pentru a vedea Drumul Atlanticului, insa au avut parte de un ghid „smecher” – Zamsa George. Cand turistii si-au dat seama ca acesta evita drumul pentru care tocmai alesesera circuitul, l-au atentionat pe ghid, dar el NU si NU. S-a iscat un scandal monstru in autocar. Dupa apelurile telefonice ale turistilor la agentia din tara, acestia au fost „imbroboditi” cu vizita la un ghetar, ghetar care tot urma sa fie vazut intr-o alta zi. Conform contractului, agentia poate sa-ti ofere altceva la schimb, insa nimic nu poate compensa Drumul Atlanticului. Ma intreb ce s-ar intampla daca in loc de moneda euro turistii ar plati in drahme sau in moneda botswaneza? Nu de alta, dar un circuit cu un astfel de ghid asa plata ar merita. Timp de 10 zile a urlat atat in autocar cat si prin orase. Oare ghizii Christian Tour detin certificate de sanatate?
Experienta descrisa in articol a fost ultima vacanta rezervata printr-o agentie de turism. De atunci am hotarat sa ne rezervam singuri bilete de avion, cazare si sa ne stabilim programul de vacanta. Au fost nenumarate sejururi in Grecia, Spania, Italia, in felul acesta economisind sume mari de bani, car altfel ar fi intrat in „buzunarul” agentiilor de turism pentru niste servicii indoielnice.
Va recomand ca pe viitor sa va stabiliti din timp destinatia pe care vreti sa o vizitati, sa va documentati in prealabil si sa va rezervati singuri bilete de avion, cazare, rent-a-car etc
Daca nu va descurcati va putem ajuta gratuit.
Ne puteti trimite email la: turist.media73@gmail.com
In iulie 2018 am fost un excursia “ Glacier Express”, organizata de Christian Tour.
Nu voi mai merge niciodata cu aceasta companie. Cu putine exceptii, doar optimismul si tara minunata, care este Elvetia, ne-a salvat grupul de notiunea de vacanta dezastru.
Voi aminti problemele serioase ;
1. Inca de la inceput, programul primei zile a fost intocmit aiurea, cu decolarea avionului la ora 18.00, cu directia Munchen. Am fost chemati cu 3 (trei) ore inainte, la check in, ca sa pierdem vremea in aeroport. Seara am ajuns tarziu si astfel prima zi a fost ratata, desi ar fi trbuit sa ajungem deja, in acea seara, in Austria. Am dormit in Munchen.
2. In consecinta, in loc sa mergem spre Zurich din Austria, am pornit, a doua zi dimineata, din Germania. De pe la ora 14.00 si pana seara, am “fugarit” prin Zurich, Lucerna si Interlaken.
3. Autocarul, onorabil (se putea si mai bine), dar nu se facea pauza aproape niciodata, intre doua destinatii, asa cum ar fi fost firesc, la circa 2 ore. Nu stiu ce au simtit fumatorii, eu nu fumez, dar eu a trebuit sa ma abtin de la lichide, ca sa nu am probleme. Nu mai spun de notiunea de a intepeni pe scaun.
4. In timpul vizitelor, timpul alocat meselor (exceptie micul dejun) era aproape inexistent. Fiind tot timpul pe fuga, abia aveam vreme de o bere sau o cafea, comandate repede. Si nici macar pentru cina nu se avea in vedere vreo posibilitate, pentru ca nu toate hotelurile aveau masa de seara sau aveau doar pizza congelata.
5. Cazarea din orasul Annecy a fost jenanta, camerele duhnind ( mirosind este un termen prea elegant). Hotel prost, cu personal la pamant, cred ca au nota sub 5 pe booking.com. Restul hotelurilor au fost bune sau foarte bune.
6. Datorita unor grave balbaieli, programul a fost dat complet peste cap, dupa cum urmeaza:
a. Aveam programate doua zile separate, ambele deosebite, una pentru zona Zermatt-Matterhorn, alta pentru Glacier express. Ambele au fost comasate intr-o zi, intr-un mod grotesc. De la prima ora am fugit la Gornergrat, cu trenul, sa vedem Matterhorn-ul. Pentru Zermatt n-a mai fost timp. Apoi am plecat cu Glacier Express, dar nu din Zermatt, cum era programat, ci din Brig, unde ne-am dus cu autocarul. N-am mers pana la St. Moritz, ci pana la Chur, ratand astfel partea cea mai frumoasa a traseului.
b. Seara, in loc sa ne intoarcem sa dormim in zona St. Moritz, ne-am intors 250 km (doua sute cinzeci), 6 ore, sa dormim la acelasi hotel din Visperterminen ( un hotel, insa, plasat intr-o zona de vis).
c. Ziua urmatoare am plecat inapoi fix pe acelasi traseu din seara precedenta, 250 km, plus inca 100 Km pana la St. Moritz.
7. Ghidul a fost complet impersonal, desi bine documentat.
8. In ziua plecarii am fost dusi la aeroport cu 4 (patru) ore inainte, deoarece autocarul trebuia sa plece mai departe la Frankfurt, sa ia alti clienti.
Concluzie: excursie conceputa de Christian Tour doar cu gandul de a a face bani, nu si de a satisface clientii. Rusine ! O excursie similara, in Tarile Nordice, in urma cu putini ani, cu Paralela 45, a fost un regal total, cu odihna si stare de bine, la preturi comparabile.
Incep prin a spune ca sunt un alt turist nemultumit de ghizii Cristian Tour . Feriti din calea lor . Au urechile infundate , atunci cand indraznesti sa le spui ca antrenamentul pentru cros sau alta competitie sportiva nu se face printr-o agentie de turism . Raspunsul a fost ” Circuitul se face pentru oameni normali ” Concluzia ????! Eu si sotul meu si 2/3 oamenii din autocar suntem anormali . Atentie ! Notiunea de normalitate oare cine o stabileste ? Vin eu si intreb ? Banii oamenilor anormali ca mine sunt buni pentru a-si primi salariul ? Cristian Tour, o poveste .Adica povestea cu : Fosta-i lele cat ai fost … dar acum esti lucru prost ” este perfecta pentru Cristian Tour .Vacanta mea gandita si platita din ianuarie pentru august m-a obosit si m-a sacait … adica s-a ales praful de ea . Ghidul nostru ? Simona Higea, sa va feriti … sa va feriti !!!! Circuit : Budapesta , Viena , Praga vara 2018 . Frustrata , orgolioasa, gandind doar buzubarul ei , cotcarii ieftine la figurat si in euro la propriu . Nu sunt controlati ,nu se fac sondaje gen feed-back printre turisti si incet incet aceasta agentie va ramane doar o amintire . Ce recomandari as putea face prietenilor ? NUUUUUU mergeti cu ei cautati alta agentie de turism .Exponential va fi declinul . Ca sa fii ghid trebuie sa fii educat , empatic , pregatit , uman sa te adaptezi in functie de grupul pe care il ai in fata ta , adica intr-un cuvant sa fii profesionist . Ceea ce a lipsit cu desavarsire . Cineva din autocar in goana organizata de Cristian Tour prin prezenta Simonei Higea se plangea ca nu a vazut in Praga decat pietrele din caldaram de teama sa nu cada , sa nu se accidenteze( de altfel am avut in grup o doamna care a calcat stramb in acest cros dupa Simonica si si-a fracturat piciorul . A mers la spital si a petrecut 3 zile din 8 cu piciorul in gips )
Incep prin a spune ca sunt un alt turist nemultumit de ghizii Cristian Tour . Feriti din calea lor . Au urechile infundate , atunci cand indraznesti sa le spui ca antrenamentul pentru cros sau alta competitie sportiva nu se face printr-o agentie de turism . Raspunsul a fost ” Circuitul se face pentru oameni normali ” Concluzia ????! Eu si sotul meu si 2/3 oamenii din autocar suntem anormali . Atentie ! Notiunea de normalitate oare cine o stabileste ? Vin eu si intreb ? Banii oamenilor anormali ca mine sunt buni pentru a-si primi salariul ? Cristian Tour, o poveste .Adica povestea cu : Fosta-i lele cat ai fost … dar acum esti lucru prost ” este perfecta pentru Cristian Tour .Vacanta mea gandita si platita din ianuarie pentru august m-a obosit si m-a sacait … adica s-a ales praful de ea . Ghidul nostru ? Simona Higea, sa va feriti … sa va feriti !!!! Circuit : Budapesta , Viena , Praga vara 2018 . Frustrata , orgolioasa, gandind doar buzunarul ei , cotcarii ieftine la figurat si in euro la propriu . Nu sunt controlati ,nu se fac sondaje gen feed-back printre turisti si incet incet aceasta agentie va ramane doar o amintire . Ce recomandari as putea face prietenilor ? NUUUUUU mergeti cu ei cautati alta agentie de turism .Exponential va fi declinul . Ca sa fii ghid trebuie sa fii educat , empatic , pregatit , uman sa te adaptezi in functie de grupul pe care il ai in fata ta , adica intr-un cuvant sa fii profesionist . Ceea ce a lipsit cu desavarsire . Cineva din autocar in goana organizata de Cristian Tour prin prezenta Simonei Higea se plangea ca nu a vazut in Praga decat pietrele din caldaram de teama sa nu cada , sa nu se accidenteze( de altfel am avut in grup o doamna care a calcat stramb in acest cros dupa Simonica si si-a fracturat piciorul . A mers la spital si a petrecut 3 zile din 8 cu piciorul in gips ) Oare ii pasa cuiva ??? domnule Berca ? Sa mai spun ca in Viena din cauza unei proaste organizari nu s-au atins toate obiectivele din programul de vizitare ? Am ajuns la ora 12 in Viena , cazarea s-a facut la ora 10 seara si era in program minunatul castel Schonbrunn pe care l-am vazut doar de afara. Era aglomerat , se statea la o coada generoasa. Se puteau cumpara biletele , apoi se puteau fage ringul , catedrala Sf Stefan , si inapoi la castel la Schonbrunn si gradinile sale . In 6 ore era destul timp . Dar nu si pentru Simonica
Christian Tour ! Hmm! O agenție care a început să își bată joc de turiști. Pentru ei conceptul de transfer din țară înseamnă să îți facă o rezervare la o firmă de transport deoarece ei sunt prea grei pentru a mai veni după tine.Chiar dacă după un drum de 12 ore trebuie să aștepți 3 ore căci firma parteneră nu își schimba orarul după ei,trebuie să stai cu copil cu bagaj apoi să faci și un drum de la autogara Memento bus la autogara celeilalte firme. Iar ghizii, ei sunt mai interesați sa cumpere ulei,măsline și detergenți pentru neamuri decât să -ți explice ceva.Deci, Christian Tour o firmă sub orice critica lipsită de profesionalism și bun-simț!
Numarul de telefon al unui ghid imputit: 00306947471551
Pe data de 29.08.18 am plecat intr-o excursie cu Christian Tour in tarile baltice si cele nordice. Excursia dura vreo 16 zile si toti prietenii mi-au zis ca peste 4-5 zile o sa fiu varza dar n-a fost asa.Ce am vazut in aceasta excursie e greu de descris in cuvinte, mai ales ca eu doream mai mult sa vad tarile nordice, cele baltice pentru mine fiind din lumea treia.Stupoare am primit o palma ce m-a dat peste cap.Daca tarile baltice sunt din lumea treia atunci noi nici n-am coborat din copac,sunt super, de neuitat vizitati-le! Inca o data vizitati-le! dar intrebarea principala e cu cine? Daca nu ai un ghid ca domnul Daniel Barbu si soferi ca Lucian Petrescu si Fanel Bobea mai bine stai acasa si le vezi pe Discovery. Ghidul Daniel iti arata si explica in asa fel incat ai impresia ca asculti o poveste cu zane si cu zmei, ramai cu gura cascata. Ce sa mai vorbesc acum despre cei doi soferi care conduc in asa fel de parca tatal isi plimba odorul,adica baiatelul,cu masina si are grija de el ca de ochii din cap, intelegeti sper adica enervant de corect.Deci ca sa inchei,Christian Tour tine-o tot asa, cu asa oameni in curand o sa fiti iubiti de toata lumea.Multumesc Christian Tour.
Tocmai ce ne-am intors dintr-o excursie cu Christian Tour (http://www.seniorvoyage.eu/elvetia–povestea-alpilor). Am fost foarte dezamagiti.
Inceputul a fost promitator: am primit informarea in data de 8 octombrie ca pt excursia pt Elvetia din 11-18 octombrie vom pleca in data de 6 octombrie cu Blue Air la ora 16.00! Dau telefon la agentie si semnalez ca nu avem cum sa plecam pe data de 6 octombrie si mai mult ora avionului e gresita, ora corecta fiind 15.00 si am rugat sa-mi trimita o alta informare, cu toate datele actualizate inclusiv persoanele de contact. Mi s-a spus ca ac informare este singura pe care o voi primi, ca nu voi mai primi o alta informare si ca imi recomanda sa verific informarea primita pt ca este in interesul meu!..
Excursia era trecuta ca fiind in Elvetia, dar cazarea a fost in Italia. Toate excursiile catre Elvetia erau optionale! Deci putem sa nu alegem nicio excursie optionala, stateam in Italia, dar se chema c-am fost in Elvetia! Pana la urma am achizitionat toate optionalele.
Aceste excursii incepeau de la 6-8 dimineata si se terminau la 19.30-21.30 seara… Pt cele 2 excursii unde plecarea era la ora 6, am primit micul dejun la pachet si l-am mancat fie in parcare langa masina (pt ca nu aveam voie sa mancam in masina), fie a trebuit sa aruncam pachetele, pt ca le-am primit la intrare in aeroport si tocmai atunci trebuia sa intram la check-in.
Am avut parte de un ghid execrabil, pe nume Gheorghe Cuceanu (zis Gheo). Un om de o calitate foarte, foarte, foarte slaba.
Si-a adus baiatul in excursie (un tip nepoliticos – nu stia nici macar sa salute, la fel ca si taica-sau). A ridicat oamenii de pe bancheta din fata ca sa stea fiu-sau. L-a prezentat ca fiind din staful celor care organizeaza excursia. In ultimile zile incerca sa-i vanda cartea participantilor la excursie. Nu am cumparat cartea, motivul principal fiind acela cand am auzit ca aceasta a fost corectata de tatal lui…
Gheo ne explica cum s-au format muntii Alpi: au erupt vulcanii Etna si Vezuviul, care au aruncat diferite roci care s-au asezat in „strate” (nu straturi) pe care le putem vedea si astazi, si a comparat eruptia vulcanilor si formarea Alpilor cu momentul cand mamaliga fierbe. Aceasta comparatie a facut-o pe parcursul mai multor zile, de ajunsesem ca toti sa fim specialisti in mamaliga si „strate”…
Facea crize daca vedea pe vreunul din grup ca facea poze si nu statea sa-l asculte…
Exemplu de proasta organizare: excursia in care trebuia sa vizitam Chamonix si Annecy: am ajuns la ora 8.30 la Chamonix. Cei care au urcat cu telecabina nu au vazut nimic din cauza cetii, iar ceilalti au inghetat pe strazile statiunii intrucat nu era niciun magazin, sau bar deschis pana la 9.30-10 dimineata. Cand am ajunj la Annecy, majoritatea magazinelor erau inchise… Am refuzat sa-l urmam pe ghid si ne-am plimbat cu barca pe lac…
Timpul de vizitare a fost extrem de scurt: toate obiectivele se vizitau doar pe afara, iar daca doream sa intram si sa vizitam vreo catedrala, aveam la dispozitie doar 5, maxim 7 minute, iar Montreau l-am vizitat in 35 minute, la fel si Interlaken, etc.
In Lausanne a vrut sa ne lase acolo – intrasem sa vizitam catedrala si a durat mai mult de 7 minute, in jur de 10 minute… Noroc ca ne-am incadrat sfertul academic. Ii presa pe soferi sa plece si sa ne lase acolo si sa ne descurcam pe cont propriu (i-am facut observatii de felul cum ne organiza – ora de plecare, mancatul in parcare, ordinea oraselor de vizitat – de gaseam totul inchis, timpul foarte redus de vizitare a obiectivelor, crizele de nervi facute ca nu ne uitam la el cand vorbea, etc.) !
In ultima zi am plecat la ora 6.18 (intarziase sotul 3 minute) si a facut crize ca ceilalti pierd minute pretioase din vizitarea ultimului obiectiv: orasul Aosta. Am ajuns in Aosta la 6.45 dimineata si vizitarea orasului a durat pana la 7.15. Am vazut doar luminile orasului (era intuneric bezna), ne-au latrat toti cainii, se uitau carabinierii lung la noi… L-am intrebat de unde cumparam suveniruri (magneti) la ora aceea. Nici restaurantele/ baruri nu erau deschise ca sa ne ducem la toaleta… Categoric, a fost de neuitat! Unde ati mai vazut voi grup de turisti la ora 6.45, urmariti de la distanta de carabinieri si latrati de toti cainii… In mod sigur, noi i-am trezit pe cei din Aosta cand am trecut pe acolo…
Singura zi frumoasa a fost cea in care am avut liber si ne-am organizat noi. Ne-am dus pe cont propriu in Courmayeur, am luat telecabina (e rotativa) si am vazut Mont Blanc.
In concluzie, noi nu vom mai merge cu Christian Tour. A fost prima si ultima excursie cu agentia asta.
Nu recomand…
Ne costa mai ieftin sa inchiriem o masina si vizitam in stilul propriu… Si era si mai placut si fara nervi facuti din cauza unui ghid incompetent!
Uneori intreaga noatra viata este o “radiografie”a sufletului,mintii,inimii si cugetului,dincolo de toate stachetele perfectiunii,de dezamagirile si durerile insuccesului de bucuriile sufletului si ale inimii.,pe care de cele mai multe ori le consideram mult prea inalte,uneori greu de depasit,greu de abordat,in inaltarea nostra spre idealuri,mai bune,mai luminoase,mai prospere cu dorinta de a ne autodepasi si de a atinge perfectiunea.Mereu suntem dornici de a cunoaste oameni noi,de exceptie,deosebiti,dorinta de a cunoaste civilizatii noi,alete popoare,diferite alte religii,gandiri trecute si prezente ale tarilor si popoarelor pe care le vizitam.Fiecare dintre noi la un moment dat in aceasta viata realizam o “arhivistica”,pe care o materializam mai mult sau mai putin constient,prin cele mai bune si frumoase fotografii pe care le regasim “utopic” in mintile si sufletele noastre,prin oamenii de exceptie cu care venim in contact,prin amabilitatea si generozitatea lor in tot si toate prin rabdarea de care dau dovada in meseria aleasa.Anul acesta am avut parte de un prim concediu minunat,de exceptie,intre 18-23 martie 2019,pentru prima data in Turcia,pentru prima data in Capadocia.Aceasta excursie de exceptie am facut-o alaturi de sotia mea Adela-Mariana.Desi am mai vizitat si alte tari,sincer va spun nu mai credeam ca mai exista oameni si omenie in adevaratul sens al cuvantului,ca nu mai pot intalni profesionisti cu multa rabdare,cu atat de vaste cunostinte in toate domeniile,care sa faca o simbioza intre poporul roman si poporul turc tinand cont de trecutul istoric al celor doua popoare.Nu credeam ca pot exista oameni cu atata rabdare,devotement,vocatie pentru meseria de ghid.Dar de data aceasta norocul a fost maxim in sens pozitiv pentru ca am intalnit nu unul ci trei oameni,un adevarat “echipaj de exceptie” in persoanele minunatilor domni: ADALI DINCER,FUAT KOCABAS si MEHMET.Cu ajutorul lor am vazut si cunoscut Capadocia trecuta si prezenta.Cuvintele sunt mult prea putine si sarace pentru a-mi exprima atat eu cat si sotia mea multumirile si recunostinta pentru cei care ne-au delectate in aceasta excursie.Am prins in acest fel curajul de a avea curajul si increderea ca exista si oameni minunati si nu in ultimul rand dorinta de a merge din nou in Turcia si de ce nu de a revedea Capadocia condusi de acelasi echipaj destoinic.Multumiri pentru explicatiile foarte competente,de ultima ora si la obiect date de destoinicul Domn Ghid ADALI DINCER,in varsta doar de 28 de ani, un adevata”soldat sanatos”,si la propriu si la figurat asa cum distinsul nostru ghid turc,vorbitor impecabil al limbii romane ne-a spus ca fiecare nume,cuvant scris sau pronuntat in limba limba turca are o anumita semnificatie si traductibilitate.Nu putem uita si nici subestima pe ceilalti domni FUAT KOCABAS-ghidul licentiate,si nici pe Domnul MEHMET-soferul autocarului un adevarat capitan care a parcurs zilnic sute de kilometric,un om cu experienta profesionala deosebita in ale carui maini noi cei 28 de turisti romani ne-am incredintat vietile pe intreg parcursul acestei excursii.Am aflat multiple lucruri care nu pot fi gasite pe net.Am fost binecuvantati de prezenta dumneavoastra,de onoarea de a fi alaturi de noi,de a va fi musafiri in aceasta saptamana de martie a anului 2019 in itinerariul prin Capadocia.Stimate Domnule ADALI DINCER va multumim din suflet pentru sarmul dumneavoastra,pentru pentru povestile minunate cu care ne-ati delectate si incantat in toate aceste zile in care am fost oaspeti in Capadocia.Ati stiut din noianul imens de opere de arta,vestigii trecute si prezente din religia trecuta si prezenta a Turciei,din istoria tarii dumneavoastra sa alegeti ce a fost mai reprezentativ si sa le “aliniati” cu mare dibacie,fara nici o oboseala(cel putin aparent desi era vizibil acest lucru pe fata dumneavostra),intr-o compozitie remarcabila care ne-a mers la suflet.A fost un adevarat recital de informatii cu insertii de “lumina”,cultura,literatura,istorie,si consideratii religioase care ne-au incantat si delectat sufletul,mintea si inima.Recomand cu caldura si din toata inima CAPADOCIA prin CHRISTIAN TOUR, recomand din tot sufletul si cu toata increderea sarmantul ghid turculet ADALI DINCER care sper sa ne fie oaspete mie si sotiei mele,sa ne revedem din nou si cat mai curand ori in ROMANIA ori in TURCIA.
Multa sanatate distinsilor Domni:DINCER ADALI,FUAT KOCABAS, si MEHMET si cat mai multi turisti in grija dumneavostra la “bordul autocarului”-si acesta impecabil.
Cu inalta stima si consideratie,
Fam–Dr.ADELA-MARIANA si IONUT HORIA LEOVEANU
26 MARTIE 2019 BRASOV ROMANIA
Eu sunt tare dezamagita de Christian Tour. Desi as spune ca vina imi apartine. Naivitatea si increderea mea intr-o companie ca si Christian Tour.
Am cumparat o excursie in Egipt in decembrie pentru iulie. 2 femei cu 2 copii de 7 si 9 ani. Am ales Egipt deoarece cursele de avion erau la ore normale ( in Turcia era plecarea spre casa la 6 dimineata, ceea ce insemna ca ne-ar fi dus la 4 in aeroport – 2 femei cu 2 copii cu bagaje la 4 dimineata intr-un aeroport… am zis ca nu riscam ).
Ca atare am cumparat biletele… Le-am platit integral, conform contractului. Fara intarzieri, fara discutii.
Pe la mijlocul lui iunie, prietena mea merge la agentie ( sa plateasca ultima transa ) si primeste biletele de avion. Nu ne-am uitat nici una din noi pe ele. Agenta nu ne-a comunicat cum ca s-ar fi schimbat orele de zbor, asa ca nici nu ne-am gandit sa ne uitam.
Pe la sfarsitul lui iunie( adica ultima miercuri din luna ), tot prietena mea merge pe la agentie ca sa primeasca o oferta pentru sora ei, care s-a gandit sa vina cu noi. Printre altele, agenta ii inmaneaza alte bilete de avion, de data asta comunicandu-i ca s-a schimbat orarul de zbor.
Atunci am inceput sa ne uitam.
1. Plecarea din Oradea este la ora 8 seara. Ceea ce inseamna ca ajungem in camera cel mai devreme la 1 noaptea… Fara cina, ca doar la ora aia… Si chiar daca hotelul ne-ar da, cum sa mananci la 1 noaptea??
2. Plecarea din Egipt este la 1 la pranz si ajungem la 8 seara. Se pare ca este o escala intre timp. Cu tot cu transferuri, inseamna vreo 8 ore de drum… Copii nemancati de la micul dejun.
3. Compania aeriana pentru care erau biletele era o companie de care nu am auzit in viata mea… AMC Airlines. Caut pe net, au 6 avioane de toate. Caut ceva ratinguri despre aceasta companie pe https://www.airlineratings.com/safety-rating-tool/ . Nu exista acolo.
4 Intru pe site-ul Christian Tour , in oferta : Blue air cu orele primite la inceputul lui Iunie, care atunci observ ca nu mai erau cele din oferta initiala, dar nu erau chiar atat de catastrofale ca si cele de acum.
5. Merg la agentie. Incerc sa le spun nemultumirile mele. Agenta imi spune ca pot sa cumpar mancare copiilor din aeroport. Serios acum?
6. Scriu o sesizare pe adresa de mail : relatii clienti. In care le explic ca modificarile de orar zbor, itinerariu si campania aeriana ma nemultumesc profund, ca nu mai doresc aceasta excursie si ca le cer sa-mi ofere ceva la acelasi nivel de cazare si masa catre o alta destinatie.
Mi se raspunde foarte prompt ( dupa 3 ore ), cum ca :
„Conform contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, agentia de turism organizatoare poate modifica in mod unilateral si alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de calatorie decat cele legate de pret, atunci cand modificarea este nesemnificativa si calatorul a fost informat in scris cu privire la modificare.”
Si aici eu spun : schimbarea nu este deloc nesemnificativa pentru noi. Informarea in scris se numesc bilete date in mana printr-o conjunctura in care prietena mea a intrat in agentie?
„Va mentionam faptul ca orarul de zbor sau compania aeriana ce opereaza zborul nu reprezinta caracteristici principale ale pachetului de servicii turistice, iar modificarea acestora nu-i ofera turistului posibilitatea de a inceta contractul fara a plati agentiei de turism organizatoare o penalitate adecvata si justificabila.”
Poate eu sunt mai cu pretentie, dar pentru mine modul cum ajung in locatia de vacanta este o caracteristica importanta in alegerea pachetului. Totusi i-am intrebat care este penalizarea. Inca astept raspunsul, pe care nu l-am primit. Conform contract, daca renunt in mai putin de 16 zile ( ceea ce este cazul azi ), penalitatea este 100%. Adica nu recuperez nimic. Doar ca eu renunt din cauza unor modificari care s-au intamplat in ultimele 16 zile….
Si ceea ce m-a suparat enorm este faptul ca au terminat e-mailul cu cuvintele :
„Va mentionam faptul ca dumneavoastra veti beneficia in continuare de toate serviciile de transport cu avionul, transfer, cazare si masa incluse in pachetul turistic.”
Ce e de mentionat in asta? Mi-am achitat toate obligatiile de client. De ce nu as beneficia de ceea ce am platit?
In momentul de fata, mi-e groaza de plecarea in concediu [pe care am asteptat-o un an de zile si pentru care am strans banii un an intreg. Sunt enervata ca platesc o gramada de bani ca sa-mi chinui copilul in astfel de conditii de zbor. Sunt frustrata si umilita de faptul ca am avut incredere in acest operator turistic si nu pot sa fac altceva decat sa scriu pe un forum…
NICIODATA nu voi mai alege Christian Tour si NICIODATA nu voi recomanda.
Parerile personale sunt generate de experiente personale. Ceea ce am scris aici, este parerea mea si experienta mea cu Christian Tour.
Ps. Oare sa fac sesizare la ANPC? Pentru faptul ca nu am fost informati corect de modificari? Oare are rost? Sau doar imi voi mari frustrarea ?
Buna ziua
Recomandarea noastra este sa sesizati ANPC in legatura cu situati creata. De prea mult timp CHR Tour isi bate jos de clienti, crezand ca totul i se cuvine. Poate nu se va rezolva nimic, da asa este corect si poate totusi, vazand ca nemultumirile cresc CHR isi va revizui atitudinea aroganta si incorecta fata de noi turistii ca poate facem economii un an intreg pentru o vacanta, iar ei iisi bat jos de noi!
Succes va dorim si asteptam sa aflam ce ati rezolvat.
O sa detaliez impresiile pe zile:
– prima zi,cazare la Budapesta, hotel de 4* , conditii excelente, mic dejun calitativ
– a doua zi, vizita in Viena, s-a pierdut peste o ora cu masa , in detrimentul vizitei orasului, carre s-ascutat apoi la o ora jumatate, si facut totul pe fuga
– scurta oprire de la abatia Melk a fost prea scurta (un sfert de ora, doar de toaleta) , trebuia sa ni se acordemacar timp de a vizita minunata biserica
– drumul pana la Innsbruck infernal de lung, iar acolo cazarea nu a fost in oras sau macar la periferie, ci la 1500 de metri, la un hotel/cabana de schi. Sosirea a fost pe la 23 ,
si cu timp pierdut pana s-a gasit cladirea hotelului,la care a tebuit sa urcam pe jos cu bagajele. Nu toate camerele erau renovate , ca atare unii turisti au avut camere insalubre,
in toate camerele nu era sursa de incalzire, noaptea fiind frig, nu era frigider . 2 nopti s-au petrecut la acest hotel, cu mult timp pierdut pe autocar de la/spre hotel. Pentru turistii
crae nu au ales excursia optionala de castelele Bavariei, practic in afara de a colinda pe poteci de munte nu exista alta posibilitate, Innsbruckul fiind la mare distanta (in jos)
– vizitarea statiunii St Moritz a fost fara ghid,acesta ocupandu-se de cumparaturi personale, fara a ne spune si noua unde , ne-a dat doar niste indicatii rapide si camm atat. Timpul fiind doar de o ora jumate,
practic pentru cel mai frumos lucru de facut (urcat cu telecabina) nu a fost timp
– lacul Como a fost doar o oprire scurta,maxim 30 minute
– la Milano am ajuns tarziu, spre 18 seara, cand si Scala , si Domul erau deja inchise publicului. Deci totul admirat pe dinafara.
– ziua cu Zermatt si Matterhorn a fost ce mai frumoasa, totul a meritat, in schimb nu trebuiau inghesuite in aceeasi si zi Montreux si Lausanne, in Lausanne nevazand nimic decat sediul
CIO, care era evident inchis, deci aici trebuia iar prevazuta o vizita mai ampla in ambele orase, caci sunt minunate
– cazarea in Bellegarde sub orice critica, la acel hotel cu iesire din camere direct in parcare, noi am avut la parter, mirosuri infecte si curatenie care lasa de dorit, plus fara frigider in camere
– vizita in Interlaken nu a avut sens, orasul nu e deosebit si am avut timp liber pierdut inutil, cand se putea vizita mai mult Berna de exemplu
– cazarea in zona Dornbirn fost la f mare distanta de Elvetia,si nepotrivita (cazate doua familii intr-un apartament, familii carre nu se cunosc si poate-si doresc intimitate),fara frigider in camere, ca atare ziua 8 a fost din nou f stransa, cu mult timp in autocar si prea putin timp in orasele Marci, ca de exemplu Zurich.
La cascada Rinului s-a pierdut mult timp cu mersul pe jos , cand ar fi fost la dispozitie lift, pentru oamenii in varsta
– pitoreasca pensiune din zona Salzburg, s-a dovedt a fi un hotel de familie (Taferne), cu camere invechite si miros de mucegai, fara figider si strictul necesar in bai, acelasii mc dejun insipid, fara alimente de baza esentiale (lapte, oua, iaurt, cereale)
iar proprietarii stateau mereu cu ochii pe oaspeti , ca la politie
– cele ultime 2 zile in Austria nu au adus nimic in plus, am vazut lacuri si munti , doar Salzburgul a meritat. Aceste zile puteau fi valorificate cu Elvetia mai mult.
In concluzie, locurile au fost multe si frumoase in general, insa o asemenea excursie trebuie prevazuta pe minim 14 zile si cazarile imbunatatite radical, atat ca si conditii (tinand
cont ca micul dejun e singura masa inclusa), cat si ca distante fata de marile orase de vizitat.S-a pierdut mult prea mult timp pe autocar.
Nu vom mai alege circuite de genul acesta , cu Christian Tour.
Christian tour: 08/06/2022-15/06/2022: Costa Amalfitana: hotel asa zis de 4 stele a servit doar o ciorba apa goala, paste cu un pic de sos de leguma si sa-i zicem carne fara gust, totul de foarte proasta calitate si la fel zi de zi. In camere nu s-a facut curatenie in cele 6 zile. In ultima seara ne-au mutat la un alt hotel, overbooking. A fost voiaj de seniori, au trebuit sa face sindesfaca din nou valizele si boooking ul din nou. Hotelul era pe un deal, despartit de restaurant printr-o sosea principala pe care treceau intr-una masini si fara trecere de pietoni. La cina i-au servit mamei mele 4-5 bucati de filete de peste care ramasesera de la alti clienti!!! Si, cand am intrebat seful ospatarilor, nici un Imi pare rau, a fost o greseala, nimic, a zis doar: Nu mai avem peste.
Ghidul ne-a dus la un restaurant la doar 10 minute de centrul orasului cu autocarul unde nu mai era absolut nimic in jur, si unde nu ne-au aratat nici un meniu cu preturi. Te obligau sa iei meniul pe care ti-l dadeau ei fara pret scris nicaieri. Chiar daca vroiai doar o salata sau alteración, te obligau sa platesti tot pretul intregului meniu, 15€. Nu a fost problema de limba, caci eu vorbesc italiana. Chiar s-a rastit la mine cand am cerut meniul.
As avea mai multe de spus dar nu se pot publica recenzii lungi.
Acesta a fost concediul deloc ieftin, pentru care am strans bani tot anul. Multumesc Christian tour.