Aeroportul Internațional din Dubai – măsuri de siguranță:COVID-19
Potrivit oficialilor aeroportului, tot personalul de la sol care intră în contact cu pasagerii va trebui să poarte echipament de protecție (PPE) – mască de protecție, halat de unică folosință, vizieră de siguranță, mănuși.
Linii directive ale aeroportului:
✔Toți pasagerii și personalul trebuie să poarte măști și mănuși de protectie în aeroport. ✔24 de ore program de igienizare a aeroportului.
✔Instruirea personalului pentru sănătate & prevenirea COVID 19.
✔Scanare termică pentru a măsura temperatura.
✔Marcaje de podea pentru a menține distanțarea socială în zonele de așteptare, birourile de check-in și zonele de îmbarcare.
✔Pentru a oferi protecție suplimentară pasagerilor și personalului de la check-in, aeroportul a instalat bariere de protecție la fiecare birou.
✔Compania aeriană Fly Emirates a pre-alocat locurile pentru pasageri, astfel fiind plasate locuri libere între grupurile de familii sau pasagerii individuali pentru a impune distanțarea socială. ✔Uși electronice – Uși separate pentru intrare și ieșire.
✔Limitarea și restricționarea utilizării lifturilor la una sau maxim două persoane.
✔Închiderea scărilor rulante pentru a reduce fluxul de pasageri.
Reguli COVID 19 – hoteluri Dubai
Resorturile și hotelurile din Dubai, UAE au luat măsuri stricte precum distanțarea socială, reguli sanitare și de igienizare, toate acestea urmând directivele impuse de autoritățile locale precum urmează:
✔Nivel ridicat de igienizare, sporind în continuare frecvența de curățare ale spațiilor comune ale hotelurilor cu atenție deosebită la suprafețele cu grad de atingere ridicată.
✔24 de ore program de igienizare a hotelurilor și resorturilor .
✔Instruirea personalului pentru sănătate & prevenirea COVID-19.
✔Bagajele oaspetilor și coletele/ pachetele vor fi dezinfectate.
✔Au fost create protocoale pentru a ajuta oaspeții să obțină atenția medicală de care ar putea avea nevoie pe parcursul sejurului.
✔Promovarea plăților inteligente ca metodă preferată (carduri de credit/carduri de debit). Plățile în numerar sunt încă valabile și nu vor fi respinse.
✔Scanarea zilnică a temperaturii pentru toți angajații și oaspeții hotelurilor și resorturilor.
✔Modificarea serviciilor de masă și băuturi conform recomandărilor actuale privind siguranța alimentelor.
✔Reducerea aranjamentelor pentru mese și scaune la 30% în spațiile destinate servirii meselor & băuturilor precum și menținerea plasării acestora la o distanță de peste 3 metri pentru toți clienții.
✔Banda roșie expusă la ușa din față în spațiile destinate servirii meselor & băuturilor, indicând numărul maxim de oaspeți admiși înăuntru. Se calculează in baza a 4 metri/client.
✔Măsuri de curățenie pentru spațiile destinate servirii meselor & băuturilor – Se vor folosi ustensile/ vase/ pachete/ numai pachete de plastic învelite, de unică folosință. Curățarea suprafețelor (mese, scaune) cu alcool de 75% după utilizarea acestora/ la plecarea fiecărui client.
✔Implementarea sporită a produselor de dezinfectare a mâinilor în toate punctele de contact.
✔O linie de apelare specială a hotelului disponibilă 24/7 ore pentru a răspunde rapid oaspeților care s-ar putea simți rău, în conformitate cu protocoalele stabilite de autoritățile de Sănătate din UAE.
✔Lenjeria de pat și prosoapele oaspeților sunt ambalate individual pentru a evita contaminarea.
✔Camerele sunt dezinfectate după fiecare checkout.
✔Limitarea și restricționarea utilizării lifturilor la una sau maxim două persoane.
Transferuri aeroport Dubai – Măsuri COVID-19
✔Igienizarea după fiecare călătorie – Dezinfectarea întregului vehicul după fiecare utilizare cu produse de igienizare aprobate de directivele Municipalității Dubai-ului.
✔Verificarea stării de sănătate a șoferilor – se va asigura că șoferii înainte de începerea programului de lucru sunt supuși verificării obligatorii de temperatură.
✔Furnizarea de măști și produse dezinfectante de mâini – Șoferii și oaspeții sunt întotdeauna obligați să poarte măști și mănuși în timpul transferului. Dispozitive de dezinfectare pentru mâini vor fi disponibile.
✔Proceduri standard de desfășurare a activității – Dispunerea de proceduri stabilite pentru șoferi în conformitatea cu autoritatea pentru Sănătate.
✔Instruirea personalului pentru sănătate & prevenirea COVID-19.
✔Doar rezervări de transferuri private.
✔Numărul de pasageri admiși pe mașina de transfer: 02.
Centre comerciale
Souk- uri și transportul public
Măsuri:
✔24 de ore program de igienizare ale centrelor comerciale (mall) – Curățarea și dezinfectarea spațiilor comune ale mall-ului, inclusiv toaletele curățate după fiecare utilizare și intrare.
✔Verificarea temperaturii la intrare – Se va asigura că orice persoană care intră în centrul comercial, inclusiv personalul, vizitatorii, furnizorii sunt supuși unui control de temperatură obligatoriu.
✔Furnizarea de măști de protecție și produse dezinfectante de mâini – Toți vizitatorii sunt obligați să poarte măști, de la momentul intrării în mall și pe toată perioada șederii. Nerespectarea acestei măsuri va duce la refuzul accesului în cadrul mall-ului. Dispozitive de dezinfectare pentru mâini vor fi disponibile.
✔Camere de izolare vor fi instalate obligatoriu – Va fi o zonă mică dedicată pentru a izola potențialele cazuri pozitive.
✔Proceduri de lucru standard pentru operatorii de magazine și comercianți – Vor exista proceduri de lucru standard dedicate părților interesate în eventualitatea de a avea de-a face cu cazuri pozitive.
✔Instruirea personalului pentru sănătate & prevenirea COVID-19.
✔Dezinfectarea fiecărui articol după fiecare probă (de exemplu, îmbrăcămintea); fără testare permisă pentru produsele de îngrijirea personală; comercianților nu le este permis să implementeze regula „Fără returnare” pentru vânzarea obiectelor personale – modă, accesorii și probarea de articole vestimentare prezintă risc de transmitere. Vor fi efectuate măsuri de igienizare după fiecare probă a clienților (de ex. cabinele de probă) pentru a asigura siguranța și respectarea drepturile consumatorilor.
✔Promovarea plăților inteligente ca metoda preferată (carduri de credit/ carduri de debit). Plățile în numerar sunt încă valabile și nu trebuie respinse.
✔Se va asigura desfășurarea procedurilor de dezinfectare a personalului; se va asigura disponibilitatea produselor de curățare dedicate pentru igienizarea regulată a tuturor intrărilor, lifturilor și a scărilor rulante (sau orice alte instalații/ suprafețe predispuse la o frecvență ridicată de contact).
✔Va fi desemnat un loc special pentru a asigura igiena implementată pe întregul lanț de aprovizionare și de depozitare, din punctul în care obiectele/ hainele sunt introduse în mall sau punctul unde urmează a fi vandute. ✔Uși automate – Se va asigura că exista uși care de deschid automat, și nu uși manuale la intrări pentru a reduce contactul și contaminarea. Usi separate pentru intrare și iesire speciale.
✔Măsuri de igienizare a aurului și a bijuteriilor – cumpărătorii trebuie să poarte mască în timp ce probează articolele. Bijuteriile probate de clienți vor fi igienizate corespunzător sau plasate în carantină în cazul în care igienizarea nu este posibilă din cauza temerii de a deteriora bijuteriile.
✔Măsuri de curățenie pentru spațiile destinate servirii meselor & băuturilor – Se vor folosi ustensile/ vase/ pachete/ numai pachete de plastic învelite, de unică folosință. Curățarea suprafețelor (mese, scaune) cu alcool de 75% după utilizarea acestora/ plecarea fiecărui client.
✔Distanța fizică de 2 metri – Se va asigura că măsura distanțării de 2 metri este menținută în toate spațiile comune, în service-uri, birouri și în relațiile cu clienții.
Notă: Directive orientative care pot fi modificate.
Nerespectarea distanței sociale poate duce la emiterea unui avertizment de încălcare a regulilor sau amenzi.
Măsuri: ✔Plafonul de ocupare a mall-urilor și a magazinelor: – Menținerea plafonulului de ocupare de 30% din spațiile comune și suprafețele închiriate. – Punctele de desfacere pentru mâncare și băuturi (restaurante) reduc aranjamentele pentru scaune la 30% și mențin plasarea locurilor pentru mese la o distanță de peste 3 metri pentru toți clienții – Magazinele (& restaurantele) vor avea la intrare banda roșie care indica numărul maxim de clienți permiși în interior. Se calculează în baza a 4 metri/ client. – 75% din capacitatea spațiilor de parcarea a mall-ului va fi închisă. ✔Activități de divertisment și atracțiile care vor fi închise: – Închiderea tuturor activităților de divertisment și a obiectivelor turistice (de exemplu: Fantanile Dubai) pentru a evita aglomerația. – Nu se va desfășura nicio activitate de divertisment. – Eliminarea băncilor sau locurilor publice de așezare. ✔Eticheta Mall- ului: – Comunicare clară că vizitatorii au voie să viziteze centrul comercial pentru maximum 3 ore. – Menținerea disciplinei și supravegherea de către adulți a copiilor în orice moment. – Comunicare clară pentru grupurile de vizitatori. ✔Date și ore de deschidere a mall-ului: – Se va asigura că centrele comerciale/ mall-urile respectă regulile impuse de autoritățile abilitate.
✔Politica de comunicare: – Se va asigura că însemnele și avizele sunt plasate la intervale regulate cu vizibilitate ridicată și instrucțiuni clare. Nota: Directive orientative care pot fi modificate. Nerespectarea distanțării sociale poate duce la emiterea unui avertizment de încălcare a regulilor sau amenzi.
✔Puncte de acces în mall: – Centrele comerciale vor deschide toate punctele de acces pentru a evita aglomerarea la intrări, intrucât vizitatorii vor efectua controale de sănătate care ar putea duce la formarea de cozi lungi. – Limitarea intrării vizitatorilor prin uși selectate nu este permisă. – Persoanele de peste 60 de ani și copiii cu vârste între 3-12 ani nu vor avea acces în mall. ✔Vânzările și activitățile promoționale interzise: – Managementul mall-urilor și comercianții nu au voie să efectueze promoții pe parcursul etapei 1 de redeschidere pentru a evita aglomerarea mulțimii în cadrul unui magazin.
✔Serviciile de parcare cu valet suspendate: – Se va asigura că parcarea cu valet nu este oferită vizitatorilor în această perioadă.
✔Reguli de distanțare pentru spațiile care oferă mâncare & băuturi (ex: food court): – Se va asigura că acestea pot găzdui la 30% din capacitate cu un spațiu de 2 m între mese, pentru a permite distanțarea fizică.
✔Scanare termică: – Se va asigura că scanerele/ camerele sunt utilizate pentru verificările de sănătate si pentru a monitoriza potențialele cazuri de infectări.
Măsurile se vor aplica numai mall-urilor (nu sunt incluse Souk-urile).
Transportul public
– Măsuri: ✔Aplicarea măsurilor de distanțare socială.
✔Implementarea permanentă de proceduri de gestionare a mulțimilor la intrările în stațiile de transport public. .
✔Impunerea de proceduri obligatorii pentru ca angajații și pasagerii să poarte măști.
✔24 de ore program de igienizare.
✔Stickere vizuale pe podele și scaune precum și uși de intrare și ieșire speciale.
✔Limitarea și restricționarea utilizării lifturilor la una sau maxim două persoane. ✔Închiderea scărilor rulante pentru a reduce fluxul de pasageri către platforma trenului.
Nota: Directive orientative care pot fi modificate.
Nerespectarea distanțării sociale poate duce la emiterea unui avertizment de încălcare a regulilor sau amenzi.
Te-ar putea interesa si: