E poate inca devreme sa ne dam cu parerea despre ce va fi in anul urmatorul in industria de travel, dar cateva tendite se prefigureaza inca de pe acum desi nu au fost definitivate statisticile la nivelul sezonului estival 2017
Avand in vedere modificarile si miscarile din ultima perioada, anticipam ca in sezonul care va urma vor creste preturile pachetelor turistice atat pentru destinatiile interne, dar si pentru destinatii externe.
Anul 2017 a fost marcat de cateva insolvente rasunatoare atat in randul agentiilor de turism romanesti, dar si in randul companiilor aeriene ce opereaza zboruri low cost, cireasa de pe tort venind in ultima perioada de la Ryanair, cel mai mare operator low cost European care si-a anulat peste 40.000 zboruri pana in luna martie 2018. Impactul acestora se va reflecta in ultima instant in pretul sejururilor si al biletelor de avion, astfel incat bugetul de vacanta al fiecarui turist va fi afectat cu cel putin 15-20%.
Anticiparile si previziunile noastre pentru anul turistic 2018 au in vedere:
» vor continua problemele pentru multe agentii de turism romanesti urmare a lipsei de lichiditati generate de cresterea preturilor pachetelor externe (indeosebi Grecia si Bulgaria);
» vor creste preturile la bilete de avion urmare a problemelor si dificultatilor pec ae le intampina o serie de companii aeriene, atat de linie, dar mai ales low cost (vezi Ryanair, Monarch Airlines, TAROM)
» va crestere cererea de pachete turistice pentru destinatiile de vacanta din Turcia (Riviera turceasca a Marii Egee si zona Antalya)
» va creste numarul rezervarilor de tip Early Booking, avand in vedere cresterea anticipate pentru pachetele turistice pentru destinatii populare, dar si a gradului mare de ocupare si ofertele limitate pentru aceste destinatii in timpul sezonului estival;
»va crestere numarul de rezrvari de pe platformele de booking (Booking.com, Agoda.com), precum si o crestere semnificativa a comparatoarelor de preturi (HotelCombined, Trivago)
» va creste numarul rezervarilor de tip Do It Self, toti mai multi turisti preferand sa isi reserve singuri cszarea si biletele de avion, evitand in acest mod comisioanele percepute de agentiile de turism;
»vor creste rezervarile online in detrimentul rezervarilor clasice (la sediul agentiei de turism), tot mai multi turisti (dar si agentii de turism) intelegand avantajele acestor rezervari (operativitate, costuri mai reduse atat pentru turisti cat si petru agentiile de turism)
» agentiile de turism clasice vor acorda o mai mare atentie mediului online, tocmai prin prisma cresterii ponderii comertului electronic si in Romania;
» in anul 2018 va creste apetitul conationalilor nostri pentru destinatii mai indepartate precum Spania, Portugalia, tarile nordice, dar si pentru destinatiile exotice din Caraibe sau Pacific.
Te-ar putea interesa si: