Mocanita este singura locomotiva cu aburi din Europa pe ecartament ingust si functioneaza pe teritoriul romanesc pentru transportul turistilor in Valea Vaserului dar si pentru transportarea lemnului exploatat. Calea ferata din Viseul de Sus se afla in nordul tarii si circula pe o distanta de aproape 60 km.
Constructia liniei Mocanitei a inceput in anul 1932, caile ferate forestiere raspandindu-se in intreaga zona carpatica. Schimbarile aduse de revolutia anului 1989 au facut ca toate CFF-urile sa fie stopate pentru o perioada de timp, singura care a mai ramas functionala in ziua de azi, fiindMocanita – Viseul de Sus.
Calea ferata precum si o parte din padurile Vaii Vaserului sunt proprietati ale statului, insa incepand cu anul 2000 ajutorul elvetienilor a facut posibila repunerea in functiune a mai multor locomotive si vagoane de persoane ce pleaca din gara si au o adevarata valoare istorica.
Gara CFF pune la dispozitia turistilor un birou ce ofera informatii in mai multe limbi despre posibilitatile de cazare, mersul trenurilor, traseele si obiectivele turistice. Locatia dispune de un magazin cu suveniruri (carti postale, calendare sau harti pentru drumetii) precum si de o parcare pazita, un cafe-bar, un loc pentru rulote si un tren hotel (Carpatia – Expres, aici se poate servi mic-dejun si cina, fiind si restaurant).
Carpatia Express are 20 compartimente de dormit a cate doua paturi. Acesta este deschis si pentru turistii ce nu se cazeaza in tren si se gaseste intr-o zona pazita si ingradita.
Statia Paltin este destinatia trenurilor cu aburi pentru turisti. Situata la 21,6 km de gara, aceasta ofera turistilor posibilitatea de a savura mancare proaspat pregatita si de a admira peisajele renumite ale zonei. Locatia gazduieste o noua cladire a garii reprodusa in functie de modelul vechilor cladiri ce existau pe traseul caii forestiere.
Locomotiva cu aburi realizata la Resita se afla in fruntea trenului si este o piesa complet restaurata si renovata.
Te-ar putea interesa si: