Drumul spre Grecia - traseu auto si informatii utile
Dupa cum va spuneam in articolul precedent, am ales un sejur individual in Paralia Katerini, mergand cu masina personala fiind mult mai ieftin (aproximativ 100 euro), comparativ cu 220 euro cat am fi platit agentiei de turism pentru transportul cu autocarul. Dat fiind faptul ca locuim in Oltenia, am ales sa traversam Dunarea pe podul de la Calafat inaugurat in anul 2013 (taxa de pod – 27 lei dinspre Calafat spre Vidin si 6 euro dinspre Vidin spre Calafat) si nu varianta cu bac-ul mult mai costisitoare (33 euro pentru un autoturism si 4 persoane – 2 adulti si doi copii).
Am plecat din Craiova in jurul orei 23, dupa ce in prealabil am alimentat la o benzinarie OMV-Petrom, pretul motorinei fiind de 5,02 lei/litru.
Dar ce vă interesează cel mai mult este drumul prin Bulgaria. Dupa ce am trecut podul Calafat – Vidin noi am urmat drumul european 79 pana in Montana (Vidin – Dimovo – Vinishte: distata -110 km, timp parcurs: 1h si 30 min). O alta varianta mai scurta, dar un pic mai lenta (si starea drumului fiind un pic mai proasta) este ca din Vidin sa mergeti pe DN 112 pe ruta Dobri Dol – Slavotin – Montana, distanta fiind de circa 90 km.
Din Montana am coborat spre Sofia, distanta de circa 200 km fiind parcursa in 3 ore si jumatate, ocolind capitala bulgara pe centura.
Trebuie spus ca desi pe centura Sofiei se desfasoara lucrari si sunt zone unde se circula doar pe o singura banda, se merge destul de bine si va recomandam acest traseu in locul drumului prin centrul Sofiei care este mult mai aglomerat si mai anevoios.
De la Sofia până la punctul de frontiera Kulata drumul este excelent: indicatoare suficiente si vizibile și la locul lor. Ultimul popas în Bulgaria l-am facut in localitatea Kresna la magazinul International Market sau „La Bomboane” numit aşa datorită varietăţii mari de dulciuri care pot fi găsite aici. Preţurile sunt convenabile, mi s-au părut cele mai mici de pe tot traseul şi se poate plăti in lei, euro sau leva. Va recomandam sa incercati si produsele cosmetice din trandafiri şi ulei de măsline. O cremă de maini costa 1,5€, o apă de parfum mică 4,5 euro, un set cadou cu 3 produse cosmetice – 5€.
Ieşirea din Bulgaria s-a făcut pe la punctul de frontieră Kulata – Promachonas care era destul de pustiu pe la ora 4 dimineata. Odata intrat in Grecia am urmat autostrada (sau drum european?!) pana la Salonic (este in constructie / curs de finalizare), insa se poate merge lejer cu 110-120 km/h. Trebuie sa stiti ca sunt anumite portiuni unde se circula pe o singura banda si sunt restrictii de viteza. De la Promachonas pana la Salonic nu ar trebui sa faceti mai mult de 50-55 minute.
Nu am intrat in Salonic pe care l-am ocolit pe centura, iar apoi am urmat autostrada spre Atena. In Grecia nu trebuie sa-ti faci probleme cu vigneta deoarece nu exista asa ceva. Pentru taxa de autostrada Salonic – Atena este de 3,2€ pe care mergi aproximativ 40-50 de km, apoi faci stanga catre Katerini. Sunt doua puncte de taxare pe autostrada A1 intre Salonic si Katerini unde trebuie sa achitati 1,2 euro, respectiv 2 euro, atat la dus, cat si la intoarcere.
Spre deosebire de Bulgaria, indicatoarele grecesti sunt scrise si cu alfabet latin ceea ce face mult mai usoara citirea lor.
Am ajuns in Paralia Katerini destul de devreme, pe la 9 dimineata, apoi am cautat hotelul Orea Eleni unde aveam rezervare pe care l-am gasit destul de repede.
Traseul spre Grecia, pentru cei cel aleg sa traverseze in Bulgaria pe podul de la Calafat – Vidin, se face in maxim 10 – 11 ore, in functie de numarul si durata opririlor, distanta dintre Craiova si Salonic fiind de aproximativ 620 km.
Costuri de calatorie in Grecia cu auto propriu
Drumul spre Grecia, de la Craiova prin Calafat – Vidin, insumeaza aproximativ 670 km si poate fi parcurs lejer in 10-11 ore ore (aici incluzand si cate doua opriri de 15-20 minute in Bulgaria).
Carburant: 640 x 2 x 7% consum x 5 lei/litru benzina = 453 lei
Taxa de pod Calafat Vidin = 27 lei + 6 euro = 52 lei
Rovigneta Bulgaria pentru 7 zile = 7 euro = 30 lei
Taxa autostrada Salonic – Atena: 2 x 3,2 euro = 28 lei
TOTAL cheltuieli = 563 lei, aproximativ 124 euro
Facand o comparatie cu tarifele de transport practicate de agentiile de turism (55 euro/persoana pentru Halkidiki, Thassos, Riviera Olimpului) varianta autoturismului propriu este una ideala daca mergeti 3-4 persoane, economiile facute ajungand la aproximativ 100 euro.
Cazare in Paralia Katerini
Descoperă cele mai bune hoteluri, pensiuni și apartamente din Paralia Katerini pe baza a mii de recenzii verificate.
Te-ar putea interesa si:
Nu este nici o restrictie de la Vidin la Montana? pentru ca am citit pe un forum ca la Dimovo ar fi blocat drumul pentru niste lucrari si trebuie sa mergi prin Lom.
Acum o saptamana cand ne-am intos pe acelasi drum intre Montana si Vidin am mers perfect. Nu sunt restrictii si nici lucrari in zona. Doar intrarea in Romania a fost mai „greoaie”: datorita aglomeratiei din vama am stat circa 40 de minute in vama Vidin 🙁
Sa aveti parte de o vacanta minunata!
Salut,
De la Montana la Sofia care este cel mai indicat traseu ?
Mersi
Salut,
De la Montana pana in Sofia care este cel mai indicat traseu ?
Mersi.
Salutare,
Pentru traseul de la Montana la Sofia ce ruta ati urmat ?
Mersi.
Salutare Alex,
Din Montana, am urmat E79 prin Vratsa si Botevgrad, apoi am intrat pe autostrada Varna – Sofia.
Desi e cam cu 40 km mai lung decat varianta scurta (prin Bergovitsa) ca timp tot acolo ajungi (aproximativ 2 ore). Pe E79 eviti localitatile si implicit politistii bulgari, care nu ne-am oprit chiar deloc.
Drum bun sa ai si atentie pe centura Sofiei si la iesire din Blagoevgrad. Sunt lucrari in zona si risti sa apuci pe drumuri gresite.
Multumesc frumos pentru informatii. O seara placuta
Buna ziua! Ma intereseaza calitatea drumului specificat in descrierea dvs.Craiova-Vidin-Dimovo-Montana-Vrata-Sofia.
Am inteles ca pe autustrada spre Sofia sunt ceva lucrari.Multumesc!
Buna ziua,
Fata de ceea ce stiam de drumurile din Bulgaria, situatia s=a imbunatatit mult in ultimii ani. Acelasi lucru am intalnit si pentru DE ce leaga sudul Romaniei de capitala bulgara. Drumul este bun, mare parte din el fiind in regim de autostrada (portiunile de centura ce ocolesc Montana sau Sofia, precum si vreo 70-80 km parcursi pe autostrada Varna – Sofia).
E adevarat ca anul trecut pe centura Sofiei inca se mai lucra, lucrarile fiind inca nefinalizate, dar se circula destul de ok. Erau portiuni de drum in care se circula pe un singur sens. Din informatiile pe care le avem lucrarile inca nu sunt finalizate nici in prezent, dar se circula fluent.
Nu veti avea probleme daca urmati acest traseu, care concide si cu o ruta importanta ce leaga sud-estul Europei, fiind modernizata in ultimii ani, dupa inaugurarea podului de peste Dunare Calafat – Vidin.
Salut.
Poate să mi spună cineva cum e drumul scurt,prin munți,Vidin-Montana-Sofia?
Nu prin Vratsa.
Calitatea asfaltului?
Mulțumesc.