Foarte multe persoane care vor să-şi înfiinţeze un blog sau care au un blog ma abordeaza pentru ca nu ştiu cum pot să facă bani cu ajutorul acestuia si vor informatii, sfaturi si recomandari de monetizare. Înainte să prezint câteva metode pe care le-am studiat şi care au dat rezultate, vreau să vă zic că a avea un blog nu este greu, mai ales cand scrii despre pasiunirile si hobby-urile tale.
A avea un blog constant cu vizitatori mereu este foarte greu. Un blog necesită timp (foarte mult timp), necesită pasiune, necesită bani pentru a-l realiza şi necesita multa munca, consecvenţă şi perseverenţă. În schimb, un blog îţi poate aduce imagine personală (brand personal), bani, parteneriate, cunoştinţe/prieteni şi împlinire sufletească.
Te simţi foarte bine în momentul în care cineva intră pe blog şi te felicită pentru munca depusă. Pentru mine asta contează cel mai mult şi asta mă face să continui în fiecare zi.
Revenind la întrebările pe care le primesc săptămânal, m-am decis să realizez un articol despre cum sa faci bani din blog care să răspundă la toate aceste întrebări. Am încercat să le cuprind pe toate la nivel general, iar în viitorul apropiat, voi încerca să le detaliez pe fiecare în parte în articole separate.
Cum sa faci bani dintr-un blog de travel? Voi incerca in cele ce urmeaza sa va prezint cateva metode simple, fara investitii finaciare (doar munca) si la indemana oricui.
Cum sa iti faci un blog?
Iata care sunt pasii pe care trebuie sa ii faca fiecare nou blogger pentru a-si realiza propriul blog si castigarea primilor bani prin monetizarea acestuia:
PASUL 1: Alege nisa blogului
Atunci cand vrei sa incepi sa faci bani din blog, primul pas este sa decizi carei nise de piata i se va adresa blogul tau. Nisa de piata reprezinta un grup de oameni, care au un interes comun. Atunci cand te decizi asupra nisei, ai grija ca aceasta sa fie profitabila, adica sa poti scoate bani din ea.
Va recomand sa alegeti o nisa despre care sa ai cunostinte pentru a putea scrie articolele. ideeal fiind sa fii pasionat de acel subiect.. Daca alegi sa scrii despre una dintre pasiunile tale, cu siguranta ca detii deja suficiente informatii despre acel subiect, care te vor ajuta sa iti castigi primii cititori fideli si in timp vor asigura succesul blogului tau.
Inainte de a incepe sa scrii pe blog, trebuie sa afli cat mai multe lucruri legate de nisa pe care vrei sa intri. Vezi ce alte bloguri si site-uri de specialitate sunt pe internet, ce vechime au ele si daca au succea, pentru a-ti forma o impresie asupra concurentei.
O nisa de piata aleasa corect, va face ca blogul tau sa devina cunoscut intr-un timp scurt si te poate ajuta sa atingi mai rapid succesul.
PASUL 2: Alege numele blogului
Alegerea unui nume pentru blog este intotdeauna o decizie dificila.
Ce nume de blog sa alegi? Sa il inventezi? De unde te poti inspira? Care dintre variantele la care te-ai gandit e cea mai buna?
Trebuie sa alegi un nume de blog pentru a putea sa-l creezi si sa incepi sa scrii articole pe el. alege un nume usor de retinut si relevant pentru nisa in care va activa!
PASUL 3: Alege platforma pe care sa iti faci blogul
In general, blogurile si site-urile de prezentare sunt facute pe platforma WordPress. Insa nu doar blogurile, ci si site-urile de prezentare. In prezent 1 din 3 site-uri sunt construite folosind WordPress. Si inVacante.ro a fost creat pe WordPress, la fel ca si celeltate site-uri pe care eu le mai detin.
Iti recomand sa folosesti WordPress pentru ca iti poti crea un site exact asa cum iti doresti pentru ca exista o gramada de pluginuri si teme de WordPress care te pot ajuta sa-ti creezi site-ul mult visat.
PASUL 4: Alegerea gazduirii web (hostingul)
Blogul tau poate fi facut folosind un nume de domeniu propriu (caz in care trebuie sa cumperi numele de domeniu si gazduirea web, lucru care presupune o suma anuala de plata) sau poate fi creat gratuit pe platforma WordPress.com (caz in care nu trebuie sa platesti nici numele de domeniu, nici gazduirea web).
Daca te gandesti serios sa faci bani din blogul pe care il vei crea, atunci priveste costul domeniului si a gazduirii web ca o investitie in afacerea ta:
- un nume de domeniu pe .ro costa 50 lei/an
- gazduirea web costa de la 97 lei/an si primesti 4 GB de spatiu ( adica mai mult decat suficient pentru a scrie oricate articole doresti pe blogul tau).
PASUL 5: Cumpararea numelui de domeniu
Presupunand ca ai mers pe varianta pe care eu o folosesc si o recomanda: cumpararea unui nume de domeniu propriu, in continuare iti voi arata cum poti verifica daca, numele de domeniu pe care te-ai gandit sa-l cumperi este DISPONIBIL.
Exista o mare probabilitate ca, numele de domeniu pe care te-ai gandit sa-l achizitionezi sa-l fi luat deja altcineva.
Si aceasta probabilitate creste simtitor daca varianta de nume de site pe care ai ales-o contine cuvinte cheie. Daca ai ales un nume inventat sau numele tau ( BRAND ) probabilitatea ca altcineva sa fi ales deja acel nume de site este considerabil mai mica.
Asadar, gandeste-te la 2-3 nume de site, pentru a nu fi pus intr-o situatie dificila in cazul in care prima varianta la care te-ai gandit este deja luata.
Apoi, pentru a verifica disponibilitatea numelui blogului tau intra pe gazduire.net si scrie numele pe care doresti sa-l aiba blogul tau.
In cazul in care varianta .ro este disponibila, alege-o pe aceasta. Daca nu, mergi pe variantele: .com, .net sau .
Acum ca ai identificat numele de domeniu disponibil stii ce ai de facut: cumpara-l si hai sa trecem la pasul urmator.
PASUL 6: Instalarea WordPress-ului pe site
Pentru ca numele de domeniu pe care l-ai cumparat sa apara online, trebuie sa cumperi servicii de gazduire web, asa cum ti-am spus deja la pasul 4.
Odata ce te-ai ocupat si de asta, mai ai un singur pas de facut inainte de a incepe sa scrii articole pe blogul tau: sa-ti instalezi WordPress-ul.
PASUL 7: Alegerea designului site-ului
Dupa ce ai instalat WordPress te poti apuca de scris si publica articole pe blogul tau, dar parca din punct de vedere estetic nu arata asa cum ti-ai dorit. Desi nu este absolut necesar la inceput, iti recomand sa te gandesti si la modul cum vrei sa arate blogul tau.
PASUL 8: Scrie cat mai mult si continut de calitate
Trebuie sa scrii cat mai mult si continut de calitate, pe care vizitatorii blogului tau sa il considere folositor si sa il imparta cu placere cu prietenii lor, prin intermediul retelelor de socializare. Unele din articolevor avea succes si vor fi cele mai citite, pe cand altele nu vor mai primi nici un fel de atentie din partea cititorilor tai. Daca informatia este de calitate, atunci poti transforma acest dezavantaj intr-un avantaj.
Asigura-te ca, toate articolele tale sunt actualizate. Daca ai promovat un produs sau serviciu care nu mai este idisponibil, inlocuieste bannerul sau link-ul spre acel produs cu un altul asemanator, pentru a putea castigia bani si pe viitor. Daca anumite informatii pe care le-ai mentionat, nu mai sunt de actualitate, le poti actualiza, pentru ca ele sa fie utile pentru cititorii tau.
O alta varianta, care consta in a oferi persoanei care intra pe blog si articole mai vechi spre lectura, poate fi pusa in practica folosind un plugin care arata la finalul articolului o lista cu titlurile articolelor asemanatoare cu cel pe care vizitatorul site-ului tau tocmai l-a citit. Astfel, cititorul va iesi in castig, deoarece va afla informatii suplimentare despre subiectul care-l intereseaza, iar tie iti va creste timpul mediu pe care oamenii si-l petrect pe site-ul tau.
Timpul mediu petrecut pe un site este foarte important, deoarece le arata motoarelor de cautare ca un site are continut de calitate si merita sa fie in primele pagini de rezultate pe Google Seach.
Timpul petrecut de oameni pe site este unul din criteriile dupa care Google, Yahoo, Bing si alte motoare de cautare fac clasamentul site-urilor. Timpul petrecut de oameni pe site-ul tau este important, si pentru ca in functie de durata vizitei, iti poti da seama daca acea persoana apreciaza informatia existenta la tine pe site si ii este de ajutor.
Publicitate de blog
Publicitatea este primul lucru pe care îl poţi face pe blogul tău si cea mai rapida sursa de monetizare. După ce acumulezi ceva trafic/vizitatori pe blogul tau, ar trebui să te gândeşti la această metodă de a face bani cu blogul tău.
Publicitatea pe blog o poţi face direct, atunci când intri direct în contact cu clientul sau indirect când apelezi la platforme care te pun în contact cu clienţii.
Mijloacele pe care le poţi folosi pentru a face publicitate pe blogul tău sunt:
- publicitate cu Adsense şi alte retele similare;
- Link exchange;
- Advertoriale/articole plătite;
- Bannere;
- Recomandări de servicii/produse;
Google Adsense este un program cu ajutorul căruia afişezi reclame relevante pe siteul tău şi câştigi bani de fiecare dată când cineva dă click pe una din reclamele afişate. Relevante – îAcest lucru inseamnă că dacă tu ai un blog despre calatorii sau retete culinare, Adsense o sa afişeze anunţuri cu siteuri din acelaşi domeniu sau unul asemănător. Totul depinde însă de o serie de factori pe care am să ţi-i explic în cele ce urmează.
Înainte de asta, e nevoie să înţelegi cum funcţionează Google Adsense. După cum spuneam, afişează reclame relevante pe siteul tău. Vestea proastă este că nu poţi să controlezi ce fel de anunţuri va afişa Google pe pagina ta web, în schimb poţi influenţa acest lucru.
Reclamele vin de la Google Adwords. La fel cum tu vrei să câştigi bani din siteul tău, şi alţi oameni vor acelaşi lucru. Doar că ei au o sumă de bani pe care o investesc mai întâi ca să genereze trafic către siteul lor, apoi să câştige bani din acesta. Advertiserii (aşa cum le zice) se înscriu la G.Adwords, scriu un titlu pentru afacerea lor online şi o mică descriere, apoi licitează cât vor să plătească pentru a le fi afişat anunţul. În cele din urmă Google decide pe ce siteuri va pune reclama.
Să zicem că un advertiser se decide să plătească 1000 de $ pe lună pentru a i se face reclamă, dar nu vrea să ofere mai mult de 50 de cenţi pentru fiecare click ce duce spre siteul său. Asta înseamnă că va avea 2000 de vizitatori din G.Adwords în luna respectivă.
Apoi Google decide cât la sută din suma oferită de advertiser va păstra şi cât o va oferi celui care afişează reclama respectivă (adică celui ce foloseşte Google Adsense). Deşi acest lucru este păstrat secret, se spune că Google ar oferi 75-80% din suma respectivă celui ce afişează reclama pe siteul său.
Ce trebuie sa stii!
În primul rând nu ai voie să dai click pe reclamele proprii deoarece Google şi în cel mai rău caz te vei alege cuiti va inchide contul. Dacă totuşi din neatenţie dai click, nu te speria. Cei de la Google au dezvoltat un algoritm care detectează acest fel de click-uri şi nu ţi se va închide contul. Însă te vei alege cu un steguleţ roşu. Cu cât ai mai multe steguleţe roşii, cu atât mai gravă devine problema. În plus, clickul dat nu va genera bani.
inVacante.ro genereaza in medie venituri din reclame Adsense de peste 150 euro lunar, ajungand ca in perioada sezonului estivel sa genereze venituri de peste 300 euro lunar la o medie de peste 250 vizitatori unici pe zi.
Marketing afiliat
Marketingul afiliat este o metodă de promovare plătită, bazată pe performanță, în cadrul căreia advertiserul plătește strict acțiunile clienților săi atrași pe site-ul său prin intermediul unui afiliat. Procesul prin care prinde viață această tehnică de marketing este unul destul de simplu și ușor de executat. Practic, advertiserul (persoana care deține magazinul online și dorește să vândă) își face un cont pe platformă și prezintă produsele sale.
Există anumite platforme de afiliere, care oferă servicii de marketing afiliat diverșilor advertiseri și persoanelor care doresc să-și suplimenteze veniturile în plus prin afiliere. Cele mai mari și mai cunoscute platforme de afiliere din România sunt 2Performant si Profitshare.
Avand in vedere nisa site-ului inVacante.ro, de la lansare am facut afiliere si pe alte platforme precum Booking.com sau HotelsCombined. Asa cum va spunea in ultimele 12 luni, veniturile inregistrate din diverse surse au depasit 5000 euro, sursa principala fiind afilierea cu Booking.com, care in 2018 a adus venituri de peste 2.500 de euro, site-ul reusind sa genereze peste 500 de rezervari de unitati de cazare in Romania, Grecia, Bulgaria, Turcia, dar si Cipru, Italia sau Spania.
Marketingul afiliat te va ajuta să faci bani direct proporţional cu rezultatele şi munca depusă de tine pentru scrierea a cat mai multor articole in care sa inserezi link-uri de afiliere, banere sau alte modalitati de trimitere a potentialilor clienti pe site-urile magazinelor detinute de advertiseri.
Marketingul afiliat a crescut foarte mult în ultimii ani în România şi sunt de părere că o să crească şi mai mult în următoarea perioadă male ales pe nisele de fasion, home&deco sau cosmetice.
Freelancing
O alta sursa de a castiga bani pentru un blogger sunt serviciile (freelancing).
Blogul tău are o nişă stabilă? Eşti un factor de urmat pe nişa ta?
Dacă răspunsurile la aceste întrebări sunt DA, atunci înseamnă că eşti pregătit pentru a oferi servicii în domeniul în care activezi.
Serviciile pe care le poţi oferi ar putea fi: consultanţa, training şi discursuri la diferite evenimente, freelancing în diferite proiecte, coaching, etc.
Este adresată atât celor care au o firmă, cât şi celor care doresc să-şi înfiinţeze propria afacere în viitorul apropiat.
Vinde propriile produse
Pe un blog îţi poţi vinde propriile produse.
În cazul unui blog de modă, produsele pot fi: haine, încălţăminte sau diverse accesorii.
În cazul unui blog de business, produsele pot fi: Cărţi, ebook-uri, webinarii, video-uri, aplicaţii, diverse produse.
Tot ce trebuie să faci este să te gândeşti la ce au nevoie vizitatorii blogului tău.
În funcţie de specificul utilizatorului, poţi realiza diverse produse în ajutorul lui.
Campanii pentru bloggeri
Ca blogger ai posibilitatea de a te înscrie în diverse campanii speciale pentru tine.
Tot ce trebuie să faci este să respecţi anumite reguli şi să fii foarte creativ în toate articolele tale.
Cele mai bune sunt premiate cu bani, produse sau servicii.
1 loc pe care îl recomand de unde poţi intra în campanii speciale pentru bloggeri este pastiladeonline.ro.
2 locuri unde găseşti concursuri pentru bloggeri sunt: blogalinitiative.ro şi blogawards.ro.
Bani din vânzarea blogului
Nu este cea mai plăcută metodă, dar poate fi una destul de profitabilă. Dacă ajungi să realizezi un blog cunoscut, cu mult trafic, ai posibilitatea să-l vinzi pe bani foarte mulţi. În medie, un blog cu 4-5.000 de unici poate ajunge la câteva mii de euro în funcţie de nişa în care activează. Pretul corect al unui blog este la nivelul veniturilor medii pe care ti le aduce pe perioada de 24 de luni. Spre exemplu, am vrut sa vand inVacante.ro in luna decembrie 2016 cu suma de 1500 de euro, suma pe care site-ul a reusit sa o „produca” anul urmator in doar 6 luni,
Să nu uităm că un blog îţi poate aduce şi brand personal cu care vei rămâne toată viaţa.
Asigură-te că oferi calitate prin articolele tale şi că vizitatorii tăi au de ce să te urmărească pentru a apela la recomandările tale.
La final vreau să spun că un blog nu înseamnă că dacă eşti bun pe un domeniu lumea o să te viziteze. Pentru un blog ai nevoie de cunoştinţe de marketing online. Pentru a creste blogul trebuie să înveţi cât mai multe despre online, să citeşti articole despre cum atragi vizitatori pe blogul tău şi despre cum poţi să convingi vizitatorii să-ţi accepte recomandările. Pentru asta trebuie să scrii mult şi calitativ. Nu copia articolele altor bloggeri. Dacă le copiezi, asigură-te că le-ai cerut acceptul pentru a face asta.
Voi continua seria articolelor despre cum sa faci bani dintr-un blog, iar pe viitor voi încerca să detaliez fiecare metodă în articole separate.
Donatii de la cititorii blogului
Desi nu sunt chiar niste donatii, iti poti strange o suma bunicica din aceasta sursa. Le poti permite cititorilor sa se inscrie pentru primirea unor newsletteruri utile, contra cost, sau daca ai un blog ceva mai artistic, atunci poti crea chiar butonul ”doneaza” o suma care sa nu fie un efort prea mare din partea cititorilor. 1€, poate fi suficient, daca blogul tau se bucura de un trafic de cateva mii de persoane. Nu vor dona cu totii, dar cu siguranta se vor aduna ceva bani.
Nise recomandate pentru bloguri de succes
Mai jos vei găsi cele mai importante lucruri de care trebuie să ții cont atunci când alegi o nișă. În felul acesta, îți va fi mai ușor să te gândești, să îți dai seama ce îți dorești și să iei o decizie în această direcție, până săptămâna viitoare când vom discuta despre branding și domeniu web. Iată, deci, câțiva pași pe care ții recomandăm.
- Dacă nișa ta preferată este aglomerată, alege o micronișă despre care ai putea să scrii.
- Alege o nișă dintr-un domeniu care te pasionează, astfel nu-ți va fi greu să fii perseverent.
- Caută pe Google detalii despre nișa ta și vezi ce potențiali concurenți ai.
- Fii practic și gândește-te la nevoile oamenilor care sunt interesați de domeniul despre care scrii, astfel vei știi ce conținut trebuie să creezi și pe ce detalii trebuie să te concentrezi.
- Alege o nișă pentru care există piață și interes.
- Ia o foaie de hârtie și un pix, alege nișa sau nișele și notează pe foaie la ce te-ai gândit, dacă vrei să ai un blog de succes.
Conform studiile si analizelor facute de noi in ultima perioada, consideram ca urmatorele nise vor avea o crestere impontanta in perioada urmatoare:
- Fashion
- Beaty&Cosmetics
- Flori si amenajari peisagistice
- Home&deco
- Travel
- Carti si materiale educationale
- Dezvoltare personala
- Electronics IT&C
Te-ar putea interesa si: