Anvelopele nu sunt in mod natural negre, acestea sunt de fapt albe; culoarea neagra o au datorită adăugării de oxid de zinc pentru mai multă putere. Producătorii adaugă negru de fum la cauciucul anvelopelor, despre care se spune că prelungește durata de viață.
Negrul de fum mărește aderenta si păstrează, de asemenea, căldura departe de zona benzii de rulare și de centură, ceea ce este incredibil de benefic, deoarece căldura excesiva este considerată fatala pentru cauciuc.
Cel mai mare producător de anvelope din lume este … Lego.
Compania Lego spune că produce anual peste 306 de milioane de anvelope miniaturale, păstrând drumurile imaginației într-un blocaj de circulație perpetuu.
Pentru a atinge viteze record, super masina Bugatti Beyron Super Sport necesita anvelope specializate de top.
Atingand incredibila viteza maxima de415 km / h, Bugatti are nevoie de anvelope de vara Michelin unice care costă 42.500 USD pentru un singur set. Michelin a reinventat cu adevărat roata recomandand un preț care depășește majoritatea mașinilor noi (cu anvelopele incluse).
Cea mai mare anvelopa se află în parcul din Allen, Michigan, unde a fost construit turnul de cauciuc de 12 tone. Este atât de robust incat se va menține ferm împotriva rafalelor la nivelul uraganelor.
Cv-ul anvelopei uriașe este mai impresionant decât celal actorilor de la Hollywood. A devenit un nume atunci când a debutat ca o roată Ferris in 1964-1965 la New York World Fair, iar mai târziu s-a retras la Allen Park în 1966.
Michelin, care au proiectat anvelopele pentru viteză, se concentreaza acum asupra longevitatii anvelopei.
Michelin Tweel este o roată inedita fără aer și anvelopă. Ideea a fost aceea de a crea o anvelopă care să nu ofere posibilitatea de a face pana .